رئیس فراکسیون ولایی مجلس در پی نابسامانی‌های اقتصادی اخیر در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار اقدام عاجل مجلس در این باره شد.
کد خبر: ۶۲۴۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۲ 27 June 2018
رئیس فراکسیون ولایی مجلس در پی نابسامانی‌های اقتصادی اخیر در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار اقدام عاجل مجلس در این باره شد.

به گزارش هگمتانه، حمیدرضا حاجی بابایی در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت اقتصادی اخیر کشور اظهار کرد: روز‌های سختی برمردم عزیز و شهیدپرور ایران اسلامی به ویژه اقشار ضعیف و حقوق بگیر، می‌گذرد، هر روز شاهد و نظار‌ه گر ضعف دیگری در مدیریت خدمت‌رسانی به مردم هستیم، گرانی‌های افسارگسیخته، افزایش لحظه‌ای قیمت سکه و دلار، بی‌ثباتی و رکود بازار، فشار روزافزون اقتصادی بر کارگران و کارمندان و حقوق بگیران و آسیب‌های ناشی از آن حاصل این ضعف مدیریتی است.

این نامه می‌افزاید: آگاهی حق مسلم مردم است، از این رو باید با مردم صریح و روشن و بی واسطه سخن گفت، به ویژه این مسؤولیت درخانه ملت که حضرتعالی مدیریت آن را به عهده دارید، بیش از همه عرصه‌ها ضرورت دارد زیرا مردم مجلس را خانه خود می‌دانند.

در بخش دیگر این نامه آمده است: تحلیل وضعیت موجود نشان می‌دهد، علی‌رغم همه تلاش‌ها، عملکرد مجلس در این مقطع تاریخی مطلوب و رضایت بخش نیست، این روز‌ها شاهد دستور جلسات و مصوباتی درمجلس هستیم که دردی را از مردم دوا نمی‌کند.

این نامه خطاب به رئیس مجلس می‌افزاید: امروز با توجه به اعلام جنگ اقتصادی از طرف خزانه‌داری آمریکا، هنگامه، هیچ‌گونه تغافل، تعلل و تساهل و آینده سازی سیاسی نیست، در این برهه، نیاز به مدیرانی داریم که بتوانند، مانند هشت سال دوران دفاع مقدس از میدان مین عبور کرده، معبر را برای ملت بزرگ ایران بگشایند، و فرماندهی این گذرگاه تاریخی، درمجلس با حضرتعالی است. آیا وقت آن نرسیده است که مجلس به جای حمایت‌های بی، چون و چرا و استیضاح‌های بی فرجام و ناامید کننده، وزرای ناکارآمد را، برکنار کند؟ و همراه و همگام با اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در مساعدت با رئیس جمهور محترم، وزرایی مردمی، جهادی و متعهد به آرمان‌های نظام را جایگزین نماید؟

در بخش دیگر این نامه آمده است: گرچه معتقدم در چنین شرایطی نباید دولت را متزلزل نمود، اما رسالت خطیر مجلس ایجاب می‌کند، که ضمن حمایت از اقدامات درست دولت، به گونه‌ای عمل نماید، که دولت در مقابل مردم پاسخگو باشد، باید کسانی که بر سفره انقلاب به اشرافی‌گری و پرخوری عادت نموده‌اند، با موج تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌های هوشمندانه و جهادی و انقلابی مجلس کنار زده شوند.

این وظیفه خطیر و این موقعیت ویژه ایجاب می‌نماید، جلساتی تخصصی، کارشناسی، شفاف و هدفمند و طولانی مدت و با دستور کار روشن، با حضور رؤسای قوا، وزرا، نمایندگان و تأثیرگذاران بر اوضاع اقتصادی کشور در خانه ملت تشکیل گردد و نسخه شفابخشی برای دوران کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت پیچیده شود و مردم به صورت مستقیم از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شاهد و نظاره گر این برنامه‌ها باشند و خروجی جلسات به شیوه‌ای کاملاً عینی و علمی ارزیابی شود و شفاف و بی پرده در اختیار مردم قرارگیرد؛ لذا خواهشمند است، دستور فرمایید، به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که با لغو همه تعطیلات رسمی و غیر رسمی و تابستانی مجلس، با حضور هدفمند نمایندگان ملت، زمینه تحقق اهداف بهبود وضعیت معیشت و اقتصادی را مهیا سازیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار